انگلیس شریک جنایات پهپادی آمریکا در دنیا شناخته شد

نهاد غیردولتی «جنگ‌های پهپادی انگلیس»، لندن را به دلیل داشتن برنامه پهپادی یکپارچه با آمریکا ، در جنایات جنگی این کشور شریک دانست.

اخبار بین الملل-«کریس کول» مدیر این موسسه انگلیسی اعلام کرد با توجه به اشتراک برنامه پهپاد  لندن و واشنگتن، دولت انگلیس در جرائم جنگی که آمریکا مرتکب شده، شریک است. این موسسه تحقیقاتی ۱۸ ماهه را در خصوص نحوه همکاری میان انگلیس و آمریکا در جنگ پهپادی انجام  داد. در این تحقیقات با استناد به اسناد وزارت دفاع انگلیس استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و پهپاد‌های مسلح در ماموریت‌های سری تائید شده است.

اسپوتنیک به نقل از این موسسه اعلام کرد ماهیت، موقعیت و گستردگی چنین ماموریت‌هایی و نیز شمار تلفات ناشی از آنها، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. موسسه « Drone Wars UK» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد برنامه پهپادی آمریکا و انگلیس از بعد زیر ساختی، تولیدات، اطلاعات و هماهنگ سازی با هم مشترک بوده و دامنه اشتراکات تا حدی بوده که دو برنامه را به هم مرتبط کرده است. کریس کول همچنین با اشاره به تاریخچه روابط نزدیک دو کشور گفت استفاده مشترک از زیرساخت‌ها و عملیات کاملاً یکپارچه، این دو برنامه را به عنوان یک سیستم مشترک ترسیم می‌کند.

این نهاد غیردولتی خواستار شفاف سازی دولت لندن در خصوص عملیات پهپادی خود و ارائه جزئیات بیشتر درباره تعداد عملیات و هدف ماموریت‌های پهپادی شد.