بازداشت مدیر دفتر ولیعهد عربستان

ظاهر نشدن «بدر العساکر» مدیر دفتر ولیعهد سعودی در انظار عمومی گمانه‌زنی‌ها درباره بازداشت وی را تقویت کرده به خصوص اینکه وی بیش از یک ماه است در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیتی نداشته است.

اخبار بین الملل-در همین زمینه دو منبع آگاه به روزنامه «العربی الجدید» گفتند، العساکر به همراه تعداد دیگری از شاهزادگان سعودی بازداشت شده است اما درباره علت وی توصیحی داده نشده است.

این منابع افزودند: یک نفرت شخصی میان بدر العساکر که خود را از خانواده‌ای ثروتمند، تحصیلکرده و موفق می‌دیده و «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوار پادشاهی سعودی وجود داشته است؛ القحطانی که بیشترین نقش را در ترور «جمال خاشقچی»در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول و شکنجه فعال حقوق «لجین الهذلول» داشته است.

منابع  مذکور افزودند، العساکر و القحطانی دنبال فرصتی برای ساقط کردن یکدیگر بودند تا اینکه پس از ترور خاشقچی، القحطانی کنار زده شد اما العساکر نیز به دلیل دست داشتن در قضیه جاسوسی در توییتر برای ریاض، به نوعی از صحنه دور شد.

نام العساکر در پرونده ترور جمال خاشقچی نیز وارد شد و برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که «مهر مطرب» یکی از عاملان ترور در هنگام اجرای آن با العساکر تماس داشته اما دادستانی کل سعودی هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرد.