ناکارآمدی کمپین انتخاباتی ترامپ

ترامپ در حالی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا آماده می‌شود که از لحاظ تئوری باید در موقعیت بهتری نسبت به سال 2016 باشد، زیرا او در حال حاضر رئیس‌جمهور آمریکاست و حمایت کل حزب جمهوری‌خواه را برای خود دارد، اما کمپین انتخاباتی او ظاهراً دچار آشفتگی شده است. 

اخبار بین الملل-ماه گذشته کمپین انتخاباتی ترامپ 400 هزار دلار را صرف تبلیغات در واشنگتن دی‌سی کرده است، در صورتی که این شهر از سال 1961 تاکنون در هر رقابت انتخاباتی ریاست‌جمهوری، سه رأی الکترال خود را به نامزد‌های حزب دموکرات داده است، برای مثال در سال 2016، هیلاری کلینتون در این شهر  90 درصد پیروزی کسب کرد.  

این وبگاه خبری-تحلیلی در ادامه نوشت، این یک روش احمقانه و کودکانه برای هر نامزد انتخاباتی است که اینگونه رفتار کند و کارمندان او نیز وی را اینگونه ببینند، این در حالی است که او همچنان در کاخ سفید حضور دارد.  

وبگاه Salon در ادامه نوشت، علاوه بر ناکارآمدی کمپین انتخاباتی ترامپ، این کمپین همچنین در تعریف حریف خود نیز موفق نبوده است. ترامپ علاقه داشته به «جو بایدن»، حریف دموکرات انتخاباتی خود، توهین کند اما ظاهراً این توهین‌ها در اذهان باقی نمانده است. وی بایدن را «خواب‌آلود» خواند، این لقب توجهات به سمت خود جذب نکرد. 

این وبگاه در پایان این یادداشت نوشت، نگران‌کننده ترین مسئله برای کمپین انتخاباتی ترامپ این نیست که انتقاد از بایدن برایشان سخت است، بلکه این است که سعی می‌کنند این انتقاد‌ها را جذاب نشان دهند، که در برخی از موارد نیز متناقض عمل کرده‌اند. کمپین او تنها تلاش داشته رقیب انتخاباتی خود را بد جلوه دهد.

از این مسئله تنها این نتیجه‌گیری به دست نمی‌آید که ترامپ نظم ندارد، بلکه نتیجه این است که هیچ پیام روشنی از این رئیس‌جمهور یا کمپین او در باره رقیب وی ارائه نمی‌شود. 

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که موقعیت سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا رو به افول است و بر اساس برآورد‌ برخی از رسانه‌های آمریکایی پیروزی دوباره او در دور دوم شاید دور از دسترس باشد.