تشدید تنش ها میان مردم چینی با آمریکا

یک روز بعد از انتشار اخباری مبنی بر احتمال بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر ووهان چین، شماری از کاربران چینی با انتشار پست هایی در شبکه های اجتماعی، مخالفت خود را با بازگشایی کنسولگری آمریکا در این شهر اعلام کردند.

اخبار بین الملل-پس از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان واقع در مرکز چین در پایان ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، آمریکا کنسولگری خود در این شهر را تعطیل و دیپلمات هایش را از این شهر خارج کرد.

بتازگی گزارش شده است که این کشور در حال بررسی موضوع بازگشایی این مرکز دیپلماتیک در شهر ووهان است اما دولت آمریکا تاکید می کند که پس از کرونا روابطش با چین در مقطع حساسی قرار گرفته است.

روزنامه گلوبال تایمز از رسانه های خبری حزب حاکم چین نوشت که شماری از کاربران چینی با شنیدن این خبر، نارضایتی خود را از آن اعلام و با گشایش این کنسولگری مخالفت کرده اند.

بنا به این گزارش، کاربران چینی با انتشار دیدگاه های خود آورده اند که اولا آمریکا پس از شیوع کرونا اتهامات زیادی متوجه چین کرده است از طرف دیگر شمار مبتلایان به کرونا در آن کشور از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.

برخی از آنها نوشته اند معلوم نیست دیپلمات های آمریکایی چرا می خواهند برگردند حتما باز هم آماده می شوند درباره چین شایعه سازی کنند اما بدانند که چین موفق به مهار ویروس شده است.

کنسولگری آمریکا یک روز پس از اعلام قرنطینه شهر ووهان در مرکز چین به دلیل گسترده شدن بیماری، بسته شد و قرار است براساس اعلام رسانه ها روز ۲۲ ژوئن / / بازگشایی شود.

کاربران ابراز ناخرسندی کرده و آورده اند که لازم است که دولت چین برای بازگشت این افراد سختگیری کند زیرا کرونا در آمریکا به شکل گسترده ای دیگران را مبتلا می کند.

برخی از کاربران از دولت چین خواسته اند برای این افراد محدودیت هایی چون قرنطینه ۲۱ روزه در نظر بگیرد و چندین بار آنها را مورد آزمایش کرونا قرار دهد زیرا خطر ابتلای آنها به کرونا و شیوع دوباره آن در میان ساکنان ووهان وجود دارد.

شمار زیادی از این کاربران چینی "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا را هدف قرار داده و نوشته اند: کسی که دایما به چین در شیوع کرونا تهمت و افترا می زند بهتر است افراد خود را به ووهان چین برنگرداند.

کاربران دیگری هم اضافه کرده اند که ووهان الان از تمام خاک آمریکا امن تر است و آنها در حال فرار از آمریکا هستند تا به این شهر بیایند و شاید هم می آیند تا اطلاعات جمع آوری کنند و باز هم با توسل به آنها به چین بتازند.