ادامه تظاهرات ضدنژادپرستی آمریکا/هشدار شهردار سیاتل درباره اعزام ارتش

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

اخبار بین الملل-این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس سفیدپوستی که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

مردم آمریکا برای هجدمین روز متوالی هم در اعتراضات بر ضد نژادپرستی شرکت کردند.

آخرین اخبار درباره تظاهرات در آمریکا را در اینجا بخوانید: 

پلیس‌های مینیاپولیس بالاخره نژادپرستی را محکوم کردند

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۰۸:۲۵

فسران پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا نامه‌ای سرگشاده در محکومیت نژادپرستی و خشونت پلیس منتشر کردند.

آن‌ها در این نامه، قتل جرج فلوید را محکوم کرده اند. آن‌ها دِرِک شووین افسر سابق پلیس مینیاپولیس را محکوم کرده‌اند که عامل این قتل بوده است. در این نامه سرگشاده تصریح شده است «درک شووین عملکردی انسانی نداشت و کرامت انسانی جرج فلوید و زندگی او را نابود کرد. رفتار او، رفتاری نیست که مصداق هویت ما باشد».

یکی از منابع مطلع به سی‌ان‌ان گفته است که انتشار این نامه، در داخل تشکیلات پلیس مینیاپولیس حامل پیام مهمی است. این نامه با امضای چهارده افسر پلیس این شهر منتشر شده است

هشدار شهردار سیاتل به ترامپ

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۰۸:۱۹

شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.