پیگیری نژادپرستی پلیس آمریکا در سازمان ملل

گروهی از کشور‌های آفریقایی خواستار طرح موضوع  نژادپرستی پلیس آمریکا  در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

اخبار بین الملل-۵۴ کشور آفریقایی از شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوییس خواستند تا به مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا و رفتار‌های خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان این کشور ورود کند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر بورکینافاسو در سازمان ملل به نمایندگی از دیگر کشور‌های آفریقایی از سازمان ملل خواست تا موضوع نقض آشکار حقوق بشر بر پایه عقاید نژادپرستانه و نیز سرکوب خشونت‌بار معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا را مورد رسیدگی قرار دهد.

کشور‌های آفریقایی در نامه خود خطاب به ریاست مجمع حقوق بشر سازمان ملل، از این نهاد بین المللی خواستند تا در چهل و سومین دوره مجمع حقوق بشر سازمان ملل در هفته آینده، رسیدگی فوری به وضعیت حقوق سیاه‌پوستان آمریکا در دستور کار قرار گیرد.

سفیر بورکینافاسو گفت متاسفانه سیاه‌پوستان بسیاری به سرنوشت جورج فلوید دچار شدند، اما فیلم چنین جنایت‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار سایرین قرار نگرفت.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراضات را در این کشور برانگیخت. این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس سفیدپوستی که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

مردم آمریکا روز شنبه برای هجدمین روز متوالی نیز در اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالات متحده شرکت کردند.