اعتراضات آمریکا حاکی از «بحران داخلی دیرینه» در این کشور است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعتراضات گسترده این روز‌های آمریکا را نشانه «بحران‌های داخلی دیرینه» در این کشور دانست.

اخبار بین الملل-رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با یادآوری اینکه بحران داخلی از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا مشهود بود، گفت آنچه در ایالات متحده رخ داده تجلی برخی بحران‌های عمیق داخلی است. وقتی او (در انتخابات) پیروز شد حزب مخالف او داستان‌های جعلی را برای زیر سوال بردن مشروعیت او طرح کردند.

پوتین خاطرنشان کرد معمولا سعی می‌کند درباره مسائل داخلی دیگر کشور‌ها اظهارنظر نکرده یا با احتیاط در این باره صحبت کند.

پوتین بزرگترین مشکل اصلی در نظام سیاسی آمریکا را این واقعیت دانست که احزاب این کشور منافع خود را بر منافع مردم اولویت می‌دهند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد مسکو در حال توسعه توان خود برای مقابله با سلاح‌های فراصوت دیگر کشور‌ها است.

پوتین گفت بسیار محتمل است که دیگر کشور‌ها چنین سلاح‌هایی را در اختیار داشته باشند، اما روسیه توان مقابله با همه سلاح‌های فراصوت را دارد.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراضات را در این کشور برانگیخت. این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس سفیدپوستی که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

مردم آمریکا روز یکشنبه برای نوزدهمین روز متوالی نیز در اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالات متحده شرکت کردند.