بی‌اطلاعی مقام‌های نظامی صهیونیست درباره جزئیات طرح اشغال

در حالی که برخی سیاستمداران صهیونیست جدیّت «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اجرای واقعی طرح اشغال بخش‌های بزرگی از 

اخبار بین الملل-مقام‌های نظامی اسرائیل که در جلسات امنیتی محرمانه شرکت کرده‌اند، می‌گویند سران سیاسی این رژیم اطلاعات مهم یا جدول زمانی به آنها ارائه نکرده‌اند تا بتوانند نیروهای امنیتی را برای عواقب احتمالی اشغال دره اردن یا کرانه باختری آماده کنند.

بر این اساس، مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که بیشتر مباحثاتی که در حال حاضر در نهادهای این رژیم انجام می‌شود، روی اصل انجام دادن یا ندادن این طرح و چگونگی آن تمرکز کرده ولی هیچ جزئیاتی درباره اینکه طرح نهایی در عرصه میدانی به چه شکل خواهد بود، وجود ندارد.

به نوشته هاآرتص، این مقام‌ها استدلال می‌کنند که دانستن این اطلاعات برای تعیین روش‌های آماده‌سازی ارتش اسرائیل، نیروی امنیتی شاباک، پلیس و دیگر نهادهای امنیتی این رژیم برای عواقب طرح اشغال ضروری است.

طبق این گزارش، از نظر نظامیان رژیم صهیونیستی، لازم است که اکنون برای طرح اشغال آماده شوند زیرا فلسطینی‌ها از هم‌اکنون واکنش نشان دادن به صحبت‌ها درباره طرح اشغال را آغاز کرده‌اند.

هاآرتص با بیان اینکه ارتش اسرائیل از موضع‌گیری علنی خاص درباره طرح اشغال اجتناب می‌کند، نوشت: «اما افسران ارشد [ارتش] در جلسات خصوصی ابراز عقیده کرده‌اند که در نقشه تهدیدات علیه اسرائیل که ارتش باید برای آنها آماده شود، لازم است تمرکز روی شمال قرار بگیرد. همچنین تنش‌زایی در کرانه باختری، تمهیدات برای مقابله با آن تهدیدات را خنثی می‌کند».

بر این اساس، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین نگران هستند که پیامدهای طرح اشغال می‌تواند بر روابط با اردن، مصر، قطر و دیگر کشورها در غرب آسیا تاثیر بگذارد.

این روزنامه همچنین افزود که ارتش اسرائیل آماده‌سازی‌ها برای مقابله با پیامدهای اشغال را آغاز کرده و قصد دارد در صورت لزوم، نیروهای ذخیره بیشتری را به وظیفه فرا بخواند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

روزنامه «هاآرتص» چندی پیش گزارش داد رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دیدار اخیر با فرماندهان ارشد ارتش به آنها هشدار داده که برای تنش‌های احتمالی در اراضی اشغالی آماده شوند.