افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ صبح امروز پنجشنبه در سرزمین‌های اشغالی از ۴ هزار نفر فراتر رفت.

اخبار بین الملل- طبق اعلام پایگاه روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته از ثبت ۲۵۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی خبر داده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۱۹ هزار و ۸۹۴ موردی که از ابتدای همه گیری کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ثبت رسیده، هم اکنون ۴ هزار و ۹۲ مورد فعال ابتلا به کرونا وجود دارد.

طبق اعلام این پایگاه، رژیم صهیونیستی شاهد افزایش شدیدی در موارد ابتلا به کرونا در هفته‌های اخیر بوده است. این افزایش پس از آن رخ داد که این رژیم در پی مشاهده کاهش آمار مبتلایان، برخی از محدودیت‌های حاصل شده برای مهار کرونا را کاهش داده بود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی تا کنون ۱۱۱ مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است.

تا کنون بیش از ۸ میلیون و ۴۰۸ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۴۵۱ هزار نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با ثبت بیش از دو میلیون و ۲۳۴ هزار مورد ابتلا به کرونا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار قربانیان کرونا در آمریکا نیز تا کنون نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.

کشور‌های برزیل و روسیه نیز به ترتیب با ثبت بیش از ۹۶۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۵۵۳ هزار مبتلا، رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده اند.