منوچین: کتاب بولتون سرشار از دروغ و اشتباهات است

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در سخنانی اعلام کرد وی از بخش‌هایی از کتاب جان بولتون ، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اطلاع یافته و فهمیده است که این کتاب پر از اشتباهات و دروغ است.

اخبار بین المللبولتون در بخش‌هایی از کتاب که در دسترس عموم قرار گرفته اعلام کرده استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا از متوسل شدن دائمی آمریکا به اعمال تحریم‌ها علیه کشور‌هایی که سیاستشان در جهت عکس سیاست‌های آمریکاست، انتقاد کرده است.

منوچین در واکنش به این سخنان بولتون گفت: وزارت خزانه داری تحریم‌ها را با اثربخشی بی سابقه‌ای برای مقابله با مجموعه گسترده‌ای از تهدیدات وضع کرد.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به کتاب جدید بولتون، او را فردی خائن نامیده است.

کتاب جدید جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که بزودی با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» منتشر می‌شود، شامل اعترافات گسترده‌ای است که انتظار می‌رود دولت ترامپ را با چالشی جدی مواجه کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی را سال گذشته و پس از ۱۸ ماه همکاری، از سمتش برکنار کرد.

حال وزارت دادگستری آمریکا تلاش دارد تا شکایتی قضایی را در جهت جلوگیری از انتشار کتاب جان بولتون به جریان اندازد. وزارت دادگستری آمریکا بولتون، مشاور سابق امنیت ملی را به مخالفت با پایبندی هایش از طریق افشای اطلاعات سری متهم کرده است.
این کتاب قرار است اواخر این ماه منتشر شود وبه تازگی چکیده‌ای از آن در چند رسانه منتشر شده است.

دولت ترامپ چهارشنبه شب نیز در شکایت فوری به مقام‌های قضایی، خواهان توقف موقت انتشار و پخش کتاب شد. او در توئیتر مطالب کتاب را داستان‌های ساختگی و دروغین خواند.