دیدار نماینده «عمران خان» با طالبان

«محمد صدیق» نماینده ویژه عمران‌خان در امور افغانستان با «ملابرادر» معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار و درباره ادامه روند صلح رایزنی کرد.

اخبار بین الملل-وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این اولین بار است که نماینده ویژه اسلام آباد با رهبران طالبان در دوحه قطر دیدار می‌کند.

صدیق در این دیدار از ادامه نقش مثبت پاکستان به عنوان تسهیل کننده صلح افغانستان خبر داد و گفت: تعهد طالبان به اجرای توافقنامه صلح میان این گروه و آمریکا راه را برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان هموار خواهد کرد.

وی همچنین تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان را گامی مهم برای آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی دانست.

این در حالی است که اخیرا فرمانده ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا در یک سخنرانی گفت که نظامیان آمریکا در افغانستان به 8600 نفر کاهش یافته است. 

وی که در جریان اجلاس امنیتی آسپن سخنرانی می‌کرد، افزود: آمریکا براساس توافقنامه با طالبان در مرحله تعداد سربازان خود در افغانستان را به 8600 نفر کاهش داده است.

مکنزی تاکید کرد: واشنگتن متعهد شده بود که در مرحله اول تعداد نظامیان خود را به سطح مشخصی کاهش دهد که در حال حاضر این امر محقق شده است. 

براساس توافقنامه که میان آمریکا و طالبان برای خاتمه جنگ در افغانستان امضا شده، تعداد نظامیان آمریکایی ر افغانستان طی 135 روز باید به تعداد 8600 نفر کاهش یابد.