مردم سوریه به قانون آمریکایی واکنش نشان دادند

طرح موسوم به قانون سزار که چند روز گذشته اجرای آن آغاز شد، با محکومیت‌های گسترده و روز افزونی روبه‌رو شد. زیرا آمریکا با اجرای این طرح، تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه‌ای را علیه مردم سوریه به اجرا در می‌آورد.

اخبار بین الملل-در این گزارش آمده است محکومیت‌ها در برابر اقدامات یکجانبه علیه ملت سوریه ادامه دارد، واشنگتن نیز تلاش‌های خود را برای در تنگنا قرار دادن مردم سوریه با هدف ضربه زدن به معیشت آن‌ها ادامه می‌دهد. آنچه به قانون سزار مشهور شده و از ۱۷ ژوئن اجرای آن آغاز شده است با محکومیت‌های گسترده روسیه، ایران و شمار زیادی از سازمان‌های حقوقی و خصوصی مواجه شد.

این تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، مواد غذایی، دارو، تجهیزات، لوازم پزشکی و بانک مرکزی سوریه را هدف قرار داده است. همچنین تحریم‌های جدید، تجهیزات بازسازی و مهندسی صنعت و کشاورزی را نیز شامل شده است.

در حالی که جهان با خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید ۱۹ مواجه است واشنگتن تلاش می‌کند مردم سوریه را از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی لازم برای مبارزه با ویروس کرونا محروم کند.

مردم سوریه اقدامات آمریکایی - غربی به ویژه قانون سزار را که به طور غیرقانونی شهروندان را هدف قرار می‌دهد، به شدت محکوم کردند. یکی از شهروندان سوری در این زمینه گفت: بحران‌ها از همه کشور‌های جهان برای ما ایجاد می‌شود. ما ۹ سال است که با این بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. شکر خدا مقاومت کردیم. کشور ما کشور پر از خیر و برکت است.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: ما توانستیم با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده، کشاورزان و صنعتگران را حمایت کنیم تا چرخ تولید و اقتصاد بچرخد بنابراین من فکر می‌کنم این تحریم‌ها بر ما اثری نخواهد گذاشت و ما می‌توانیم از بحران نیز عبور کنیم.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: مردم سوریه چه گناهی کرده‌اند که دشمنان این قانون را به اجرا در می‌آورند، متجاوزان با اجرای این قانون که مواد غذایی و دارو و مواد اولیه کارخانجات را هدف قرار می‌دهد و کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند در نهایت چه چیزی را دنبال می‌کنند؟

یکی از جوانان سوری نیز در مصاحبه با خبرنگار الاخباریه سوریه گفت: مادامی که ملت به صورت متحد و یکپارچه باشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ تاثیری نخواهد کرد.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: در گذشته شرایطی بسیار بدتر از قانون سزار بر ما تحمیل شده بود به رغم آن ملت ما ملتی صبور و مقاوم است و همه این بحران‌ها را پشت سر گذاشته است شاید تاثیرات جزئی بر معیشت مردم وارد شود، اما فکر می‌کنم با اراده و پایداری ملت و قهرمانی ارتش‌مان می‌توانیم این مرحله را نیز پشت سر بگذاریم. زیرا این قانون نتیجه شکست دشمنان در جنگ نظامی است؛ از این رو به تحریم‌های اقتصادی و گرسنه نگهداشتن مردم سوریه روی آوردند.