8 و نیم میلیون کرونایی در جهان

تعداد کل مبتلایان تایید شده به کرونا ویروس در جهان به عدد ۸ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۲ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶ هزار و ۲۷۱ نفر بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در سراسر جهان جان باختند تا تعداد کل قربانیان این ویروس به ۴۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر برسد.  

اخبار بین الملل-حدود نیمی از مبتلاها و قربانیان—۴ میلیون و ۱۶۰ هزار مبتلا و ۲۱۵ هزار و ۹۰۳ قربانی—به کشورهای آمریکایی تعلق دارند.

ایالات متحده در آمریکای شمالی همچنان، هم به لحاظ تعداد ابتلا و هم تلفات این بیماری در جایگاه نخست جهان قرار دارد.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۶۰۷ نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته، ابتلای ۳۳ هزار و ۵۸۳ مورد جدید به کرونا در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت تا شمار کلی مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا به دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۶۲ نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در آمریکا از زمان شیوع این ویروس، به بالاترین میزان رسیده است.

در کشور آمریکایی برزیل هم که در جایگاه دوم تعداد مبتلایان و قربانیان در جهان قرار دارد، شمار مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته و تعداد جان باختگان به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.