پایان حضور تروریست‌ها به اخراج نظامیان آمریکایی وابسته است

«علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراق گفت که نیروهای آمریکایی از عناصر داعش حمایت تسلیحاتی بعمل آورده و آنها را به سلاح‌ها و مهمات مجهز می‌کنند.

اخبار بین الملل-الوائلی تصریح کرد که تمامی مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی است لذا داعش جز با حمایت و مداخله آمریکا نمی‌تواند به سلاح دست یابد.

وی افزود که نابودی کامل تروریسم تنها از طریق اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و تضمین عدم امدادرسانی به عناصر داعش میسر است.

الوائلی همچنین تصریح کرد، طرف آمریکایی سعی دارد مذاکرات را طولانی کند تا در صورت ناکامی در متقاعد کردن طرف عراقی به ابقای نیروهای آمریکایی، از عناصر داعش حمایت بعمل آورد.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین ۶ تا ۹ هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را  به شهادت رساند.