تظاهرات علیه اشغال کرانه باختری با مشارکت ده‌ها نفر از نمایندگان و سفرای خارجی

ده‌ها نفر از نمایندگان و سفرای اردن و تعدادی از کشورهای اروپایی و غیره در تظاهرات هزاران نفری در نزدیکی ورودی جنوبی شهر اریحا در منطقه الأغوار شرکت کردند.

اخبار بین الملل-در این تظاهرات که دوشنبه شب(دیشب) برگزار شد، نمایندگانی از سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، روسیه، چین و تعدادی از کشورهای اروپایی و غربی شرکت داشتند.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید» مشارکت نمایندگان و سفرای خارجی در این تظاهرات به منظور نشان دادن میزان مخالفت بین‌المللی با طرح اشغال کرانه باختری به ویژه منطقه الأغوار صورت گرفت.

در همین رابطه «ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت فلسطین گفت که مشارکت غرب در این تظاهرات تلاشی برای ممانعت از اجرای طرح اشغال کرانه باختری است که نقض قوانین بین‌المللی و تجاوز به حق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل محسوب می‌شود.

وی افزود که ما یقین داریم حضور بین‌المللی و اروپایی و محکومیت بین‌المللی طرح اشغال رژیم صهیونیستی این طرح‌ها را به شکست خواهد کشاند و ملت فلسطین به حق خود برای تشکیل دولت مستقل فلسطین دست خواهد یافت.

در همین ارتباط «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این تجمع مردمی پیامی آشکار به اسرائیل و آمریکا است مبنی بر اینکه بایستی همگان به تصمیم ملی فلسطین پایبند باشند.

«نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز در سخنانی در این تظاهرات گفت: «سازمان ملل می‌داند که طرح الحاق ضد قانون بین‌المللی است و اگر اجرا شود، به نابودی رویای فلسطینیان در خصوص صلح و تشکیل دولت فلسطین می‌انجامد و ما باید نهایت تلاش خود را برای نجات صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به کار ببندیم».

«سفن کون فون بورگسدرف» نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز در سخنانی گفت که روند الحاق کرانه باختری به منزله گامی بزرگ در جهت نقض قانون بین‌المللی است و ما تأکید کردیم که هرگز هیچ تغییری در اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ از جمله قدس را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی بر ضرورت پرهیز از انجام اقدام یکجانبه و تلاش برای برقراری ثبات در کرانه باختری تأکید کرد.

سفیر روسیه در فلسطین نیز در سخنانی تأکید کرد که هیچ جایگزینی جز راه‌حل دو دولت وجود ندارد و آنچه امروز نیاز است، ازسرگیری فوری مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل و دستیابی به صلح فراگیر بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی است.