ترکیه سرباز آمریکایی را به اتهام خیانت بازداشت کرد

مقامات آمریکا امروز اعلام کردند یک سرباز این کشور که ارتباطاتی با نئونازی‌ها داشت به اتهام طرح ریزی برای حمله به یگان نظامی خود در ترکیه بازداشت شده است.

اخبار بین الملل-این سرباز ۲۲ ساله به جرم «قصد داشتن برای آغاز یک جنگ ده ساله جدید در خاورمیانه» متهم شده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد «ایتان ملزر» از ایالت کنتاکی، تلاش کرده است با یک گروه افراطی که با نام نئونازی شناخته می‌شود همکاری کند و حمله‌ای را علیه یگان نظامی خود ترتیب دهد. به گفته دادگستری، ملزر برای یک حمله انتحاری در حال برنامه‌ریزی بود تا هرچه که ممکن است تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی را بکشد.

بر اساس آنچه که در کیفرخواست این سرباز آمده است، او در اواخر ماه مه هنگامی که مشخص گشت ارتباطاتی با گروه‌های افراطی دارد و اطلاعات زیادی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد از سوی ارتش آمریکا و اف‌بی‌آی شناسایی و بازداشت شد.

آدری استراوس، دادستان منطقه جنوبی نیویورک، ملزر را «دشمن درونی» توصیف کرد که به «تلاش برای قتل یگان نظامی خود» متهم است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است ملزر از چت روم‌های آنلاین برای دادن جزئیات موقعیت و برنامه ریزی‌های امنیتی یگان نظامی خود در ترکیه استفاده می‌کرده است.

این سرباز ۲۲ ساله، به اتهام توطئه و اقدام به قتل آمریکایی‌ها و اعضای ارتش این کشور، تهیه و تلاش برای ارائه پشتیبانی مادی از تروریست‌ها و همچنین توطئه قتل و ضرب و شتم در کشور بیگانه متهم شده است و اگر گناهکار شناخته شود مجازات اعلام و یا حبس ابد انتظارش را می‌کشد.