سرویس مخفی آمریکا به طور ناگهانی خبرنگاران را از کاخ سفید بیرون کرد

سرویس مخفی آمریکا شب گذشته به طور ناگهانی همه خبرنگاران حاضر در کاخ سفید را از آنجا بیرون کرد.

اخبار بین الملل-خبرنگار سی ان ان که در کاخ سفید حضور داشت، با اعلام این خبر آن را فوق العاده غیر معمول توصیف کرد. بنا به گزارش خبرنگار سی ان ان تاکنون از رسانه‌ها چنین درخواست ناگهانی برای ترک کاخ سفید نشده است.

اقدام شتاب زده سرویس مخفی آمریکا برای بیرون کردن اصحاب رسانه از کاخ سفید در حالی صورت گرفت، که گروهی از معترضان ضد نژادپرستی روز دوشنبه در میدان لافایت تجمع کردند و قصد داشتند مجسمه اندرو جکسون، رئیس جمهور پیشین این کشور را به زیر بکشند. معترضان آمریکایی خواستار برچیده شدن مجسمه‌های رهبران کنفدراسیون‌ها و نیز مجسمه کریستف کلمب، به اصطلاح کاشف آمریکا شدند.

هنوز علت بیرون کردن شتاب زده خبرنگاران از کاخ سفید اعلام نشده است.

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی سرویس مخفی آمریکا با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید، بلوک‌های سیمانی در اطراف آن نصب کرد. پیش از این هم، حصار فلزی در ورودی‌های پارک روبروی کاخ سفید، نصب شده بود. پیشتر گزارش شده بود نیرو‌های امنیتی در میدان لافایت واشنگتن دی سی، برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند. این رویداد ۳۰ دقیقه پیش از اعلام منع مقررات عبور و مرور رخ داد.

قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست بدست پلیس شهر مینیاپولیس موجی از اعتراضات را در این کشور به دنبال داشت که با گذشت قریب به یک ماه، همچنان ادامه دارد.