انتقاد از کابینه اسرائیل در مبارزه با کرونا

یدیعوت آحارونوت در گزارشی با اشاره به بحران گسترش ویروس کرونا در اراضی اشغالی از عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی در مقابله با این بحران انتقاد کرد.

اخبار بین الملل-در ادامه این گزارش آمده است: بعد از آنکه به ما گفته شد که در جنگ علیه کرونا پیروز شده ایم شاهد وقوع موج دوم از گسترش این رونا هستیم و به زودی صدها نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا قربانی می شوند.

در این گزارش نوشته شده است: به نظر می رسد چاره ای جز بازگشت به قرنطینه وجود ندارد. مسأله نخست که باید به آن توجه کنیم نبود یک استراتژی مشخص در مبارزه با این بحران است. کابینه اسرائیل صحبتی از استراتژی خود در برابر کرونا نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مدیر کل جدید وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که زنجیره انتقال کرونا باید قطع شود. این حرف درست است اما آنچه که گفته می شود با آنچه که در واقع اتفاق می افتد تفاوت دارد. سرویس اطلاعات اسرائیل که در روند شناسایی بیماران کرونایی وارد شده بود کار خود را متوقف کرده و هیچ نهاد دیگری در این خصوص جایگزین نشده است.

در این گزارش نوشته شده است: ما در حال حاضر شاهد اجرای معایناتی هستیم که توسط تعداد کمی از پرستاران انجام می شود. دهها مثال دیگر نیز وجود دارد که نشان دهنده این واقعیت مشخص است که اسرائیل طی ماه های گذشته نتوانسته یک سیستم هدفمند برای افزایش حداقل توامندی های ملی را ایجاد کند. چه کسی به سؤالات در خصوص نگرانی مربوط به قربانی شدن صدها نفر بر اثر ابتلا به کرونا بعد از یک ماه جواب می دهد؟