تنش دوباره توییتر و ترامپ

شبکه اجتماعی توییتر بار دیگر یکی از توییت‌های دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل نقض قوانین از دید کاربران مخفی کرد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، توییتر پس از آنکه ترامپ در پیامی معترضان به نژادپرستی در ایالت واشنگتن را تهدید به استفاده از زور جدی کرد، توییت وی را به دلیل نقض قوانین داخلی این شبکه اجتماعی پنهان کرد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته بود: تا زمانی که من سکانداری کاخ سفید را برعهده دارم هرگز اجازه تشکیل منطقه خودمختار در آمریکا را نخواهم داد. اگر معترضان به ادامه این فرآیند تاکید داشته باشند، از زور جدی در مقابلشان استفاده خواهیم کرد.

توییتر معتقد است رئیس جمهور آمریکا در این پیام علیه یک گروه خاص از تهدید به خشونت استفاده کرده است.

خبرگزاری رویترز اخیرا در گزارشی از سیاتل اعلام کرد معترضان به نژادپرستی در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» چند روزی است کنترل بخش‌هایی از محله کاپیتول هیل را در سیاتل که ورود نیرو‌های پلیس به آن ممنوع است، به دست گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز نوشت تصاویر منتشر شده از محله کاپیتول هیل در مرکز شهر سیاتل نشان می‌دهند که گروهی از معترضان موانعی را اطراف این منطقه ایجاد و آن را «منطقه خودمختار کاپیتول هیل» نامگذاری کرده‌اند.

همچنین شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

جرقه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا پس از قتل فجیع جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس زده شد و خیلی زود به سراسر این کشور کشیده شد.