پیام تهدید قطر به اسرائیل

منابع مطلع از جمله چند دیپلمات غربی ادعا می‌کنند که قطر هشدار داده در صورتی که رژیم صهیونیستی طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را اجرا کند، دوحه نیز کمک مالی به نوار غزه را قطع می‌کند.

اخبار بین الملل-قطر نگران است با تداوم حمایت مالی از نوار غزه، به موافقت با طرح اشغال کرانه باختری از طریق آرام نگاه داشتن فلسطینی‌ها در غزه متهم شود.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» به نقل از این گزارش، قطر این پیام را طی هفته‌های اخیر به اسرائیل منتقل کرده و حتی آن را در نشست مجاری کشورهای ارائه‌دهنده کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری نیز مطرح کرده است.

 بر این اساس، ارائه حمایت مالی قطر به نوار غزه یکی از مهمترین عوامل در توافق کاهش تنش بین رژیم صهیونیستی و این منطقه است و حتی طبق گزارش شبکه «الاخبار» حماس در گذشته موافقت کرده بود به شرط تداوم و افزایش این کمک‌ها، ارسال بالن‌های آتش‌زا به مناطق صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه متوقف شود.

روز گذشته نیز یک نشریه صهیونیستی به نقل از منابع مطلع عربی نوشت که کشورهای عرب از جمله اردن و مصر منافع خود را به آرمان فلسطین ترجیح داده و قصد دارند فقط به محکومیت کلامی طرح اشغال اکتفا کنند. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.