دست از اعتراض برندارید

برنیس کینگ، دختر مارتین لوتر کینگ، در مراسم تدفین ریشارد بروکس، مرد سیاهپوستی که به دست مأموران سفید پوست آمریکا در آتلانتا کشته شد، از آمریکایی‌ها خواست به برگزاری تجمع‌ها علیه نژادپرستی‌ ادامه دهند.

اخبار بین الملل-او در کلیسای «ابنزر» خطاب به معترضان به نژادپرستی در آمریکا گفت: «دست از اعتراض برندارید».

دختر رهبر سابق جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار گفت: «ما اینجائیم، زیرا افراد به جای آنکه انسان بودن بقیه و به خصوص زندگی سیاهپوستان را به رسمیت بشناسند، همچنان خود را پشت عناوین‌ و سیاست‌ها پنهان می‌کنند».

برنیس کینگ با تکرار شعاری که طی ماه گذشته در سراسر کشور طنین‌انداز شده است شعار داد «عدالت نیست‌، صلح نیست».

این مبارز آمریکایی هشدار داد: «آمریکا در نقطه عطف قرار دارد. اگر ما این فرصت را از دست بدهیم‌، بار دیگر به راهی که به هرج و مرج و نابودی به دست خود ختم می‌شود باز می‌گردیم».

او گفت: «تا زمانی که صدای ما شنیده نشود و درخواست ما برای اصلاحات در رده‌های پلیس آمریکا اعمال نشود ما نمی‌توانیم به تجمع‌های خود پایان دهیم».

دختر مارتین لوتر کینگ در خاتمه جمله‌ای از پدرش مارتین لوتر کینگ را بیان کرد: «مرگ ریشارد بروکس بیهوده نخواهد بود، زیرا عدالت همچون رودی پرخروش جاری خواهد شد».

مرگ ریشارد بروکس در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) که پس از مرگ جورج فلوید (مرد ۴۰ ساله سیاهپوستی که در تاریخ ۲۵ مه - پنجم خرداد -به دست پلیس سفید پوست در مینیاپلیس خفه شد) خشم علیه نژادپرستی را بار دیگر زنده کرده است.