نتایج نظرسنجی‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

به رغم فرافکنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جمهوریخواهان درباره نتایج نظرسنجی های اخیر که نشان می دهد ترامپ از جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ عقب افتاده است، نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که رای‌دهندگان آمریکایی به طرز بی‌سابقه‌ای این نتایج را قبول دارند.

اخبار بین الملل-تعداد رای دهندگانی که اکنون می گویند نتیجه نظرسنجی های سیاسی را باور دارند به رقم ۴۱ درصد در نظرسنجی جدید هیل و موسسه هریس ایکس رسیده است.

از هر ۱۰ رای دهنده آمریکایی تقریبا چهار نفر گفته اند که «نتایج بیشتر نظرسنجی های سیاسی را قبول دارند اما این تایید شامل برخی منابع خاص نمی شود» این باورپذیری در افکار عمومی آمریکا نسبت به نتایج ۳۴ درصدی اکتبر ۲۰۱۹میلادی(آبان ۹۸) و ۳۷ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش نشان می دهد.

سهم رای دهندگانی نیز که گفته اند تقریبا همیشه نظرسنجی های سیاسی را قبول دارند افزایش یافته و از ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۸ و ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۴ درصد در سال جاری رسیده است.

تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید هیل و موسسه هریس ایکس گفتند که تقریبا نتایج نظرسنجی های سیاسی را قبول ندارند که نسبت به رقم ۲۲ درصدی در سال گذشته و در مقایسه با ۱۹ درصدی که همین نظر را در سال ۲۰۱۸ داشتند، کاهش یافته است.

یک چهارم رای دهندگان واجد شرایط گفتند به برخی منابع خاص اعتماد دارند اما این شامل همه نتایج نظرسنجی های سیاسی از سوی این منابع نمی شود.

در بین رای دهندگان با گرایشات حزبی،  جمهوریخواهان دو برابر رای دهندگان دموکرات گفتند که تقریبا هرگز نتایج نظرسنجی های سیاسی گزارش شده در رسانه ها را قبول ندارند. ۲۷ درصد رای دهندگان جمهوریخواه و ۱۲ درصد رای دهندگان دموکرات همین نظر را داشتند.

 این نتایج در حالی بدست آمده که ترامپ همچنان درباره اعتبار ارقام اعلامی در نظرسنجی های اخیر که نشان می دهد اختلاف او با بایدن دو رقمی شده است و جو بایدن از او جلوتر است، تردید دارد.

اوایل ماه جاری ترامپ خواستار تکذیب نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان شد که نشان می دهد بایدن با ۱۴ درصد اختلاف از او جلوتر است. این نظرسنجی حکایت از آن داشت که در یک رقابت انتخاباتی سراسری، ۵۵ درصد از بایدن و ۴۱ درصد از ترامپ حمایت می کنند.

اما نظرسنجی بعدی فاکس نیوز پیشتازی ۱۲ پله ای بایدن را نشان داد که در نظرسنجی اخیر هیل و موسسه هریس ایکس تایید می شود.

نظرسنجی هیل هریس ایکس درباره دیدگاه های رای دهندگان درباره نظرسنجی های سیاسی به صورت آنلاین و از بین ۹۴۶ نفر از رای دهندگان واجد شرایط در روزهای ۱۷-۱۶ ژوئن (۲۸-۲۷ خرداد) با ضریب خطای ۳.۱۶ درصد انجام شد.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تعیین رئیس جمهور جدید و معاونش سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می شود.

برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که ترامپ ممکن است رای دهندگانی مخفی داشته باشد که در نهایت نتیجه انتخابات را به رغم نتایج چند وقت گذشته نظرسنجی ها درباره پیشتازی بایدن به پیروزی برساند.