جهان اسلام باید برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری اقدام کند

«جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) از جهان عرب و اسلام خواست تا اقدامی فوری برای مقابله با سیاست جنایتکارانه و نژادپرستانه الحاق سرزمینهای فلسطینی به رژیم صهیونیستی که قرار است در کرانه باختری، قدس و دره اردن اجرا شود، انجام دهند.

اخبار بین الملل-​«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی « حماس » در نامه‌ای که برای بیش از 120 تن از روسا و دبیر کل احزاب و ارگان‌های سیاسی کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرده است، خواستار تکمیل و ادامه تلاش‌ها و نقش احزاب، سازمان‌ها و ارگانهای سیاسی برای حمایت از مردم فلسطین در دفاع از سرزمین، حقوق، مقدسات، هویت و تاریخ‌شان تا زمان از بین رفتن اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.   

وی با بیان اینکه، ما به نقش و مسئولیت تاریخی احزاب، سازمان‌ها و نهادهای سیاسی در جهان عرب و اسلامی برای آماده‌سازی فلسطین و حل عادلانه مساله آن، حفظ سرزمین و حمایت از حقوق قانونی مردم این سرزمین اعتقاد داریم، از احزاب، سازمان‌ها و نهادهای سیاسی جهان عرب و اسلامی خواست که برای تهیه یک برنامه کاربردی جهت رد جرم و جنایات اشغالگران، محافظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی، جلوگیری از برنامه‌ یهودی‌سازی و تقسیم «مسجد الاقصی» اقدام و از پایداری و مقاومت فلسطینی‌ها در سرزمین خود حمایت کنند.  

هنیه همچنین خواستار برگزاری همایش‌های فوری احزاب، سازمان‌ها و ارگان‌های سیاسی جهان عرب و اسلام به منظور اتخاذ یک موضع واحد برای حمایت از مواضع فلسطینیان در رد تمام برنامه‌های مورد حمایت آمریکا که به منظور از بین بردن مساله فلسطین جهت پروژه‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی کرانه باختری و قدس انجام می‌شود، شد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را جنایت دانست و از احزاب و سازمانهای این کشورها خواست، مقابله با جنایت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را در اولویت قرار دهند. 

وی همچنین بر بسیج افکار عمومی در کشورهای عربی و اسلامی جهت فعالیت در همه زمینه‌های سیاسی، رسانه‌ای و بشردوستانه برای رد طرح‌ها و برنامه‌های شهرک‌سازی، الحاق، یهودی‌سازی، محاصره و بیرون راندن ساکنان محلی توسط اشغالگران و اجرای طرح‌هایی برای حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و متحد کردن اقدامات حمایتی و پشتیبانی از مردم عرب و مسلمان فلسطین در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. 

هنیه با بیان اینکه ملت فلسطین در این مرحله سرنوشت‌ساز تاریخ فلسطین با مقاومت همه جانبه با تروریسم صهیونیستی مقابله خواهد کرد، در این نامه آورده است: مردم فلسطین تا زمان پایان اشغالگری همچنان به دفاع از سرزمین، حقوق و مقدسات خود پایبند خواهند بود. 

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با وجود واکنش‌ها و مخالفت‌های گسترده بین‌المللی، طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری و دره اردن را از ابتدای ماه ژوئیه آینده (تیر ماه) به طور یکجانبه به اجرا بگذارد. 

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که ممکن است رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین‌المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ صهیونیست‌نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی فلسطین ملحق کند. 

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند. 

«بنیامین نتانیاهو» رییس حزب «لیکود» و «بنی گانتس» رییس ائتلاف «آبی سفید» پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (تیر ماه) توافق کردند. 

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام که با حمایت دولت آمریکا و شخص «دونالد ترامپ» صورت می‌گیرد، بیش از ۳۰ درصد از کرانه باختری را تصرف و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.