تا هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل  سازمان جهانی بهداشت  در کنفرانسی خبری گفت: در نخستین ماه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا کمتر از ۱۰ هزار مورد ابتلا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد، اما در ماه گذشته، تقریباً ۴ میلیون مورد ابتلا گزارش شد. انتظار داریم تا هفته آینده این رقم به ۱۰ میلیون مورد ابتلا برسد. این افزایش شدید ابتلا به ما یادآور می‌شود در کنار تحقیقات برای ساخت واکسن، مسئولیتی فوری داریم که هر چه در توان داریم برای مهار کردن شیوع این بیماری به کار ببندیم و جان انسان‌ها را نجات دهیم.

اخبار بین الملل - دکتر میکل رایان، مدیر اجرایی برنامه مدیریت اضطراری سازمان جهانی بهداشت هم در ادامه این کنفرانس خبری گفت: اوضاع را در آمریکا و آمریکای لاتین همچنان در حال افزایش می‌بینم و شیوع در این منطقه هنوز به اوج خود نرسیده است. در نتیجه انتظار می‌رود افراد آسیب پذیر مبتلا شوند و در هفته‌های آینده همچنان شاهد مرگ و میر افراد بیشتری باشیم. فکر نمی‌کنم کسی دوست داشته باشد به دوره تعطیلی‌های گسترده اجتماعی بازگردد، اما تنها راه برای جلوگیری از بازگشت این محدودیت‌ها سرمایه گذاری بسیار زیاد برای افزایش ظرفیت شناسایی و قرنطینه و اعتماد کردن به پیام‌های روشنی است که دولت‌ها ارائه می‌کنند.

تدروس در ادامه این کنفرانس خبری گفت: سازمان جهانی بهداشت پیش بینی می‌کند با توجه به نرخ ابتلای یک میلیون تن در هفته، دنیا به ۶۲۰ هزار متر مکعب اکسیژن در روز نیاز دارد که معادل ۸۸ هزار سیلندر بزرگ اکسیژن است. در حال حاضر، تعداد زیادی از کشور‌ها در تأمین اکسیژن با مشکل مواجه‌اند. بخش اعظمی از بازار در اختیار تعداد اندکی از شرکت‌ها قرار دارد و در حال حاضر نیز میزان تقاضا از عرضه بیشتر است. سازمان جهانی بهداشت و شرکایش در سازمان ملل با کارخانه‌ها در سراسر دنیا و از طریق بخش‌های مختلف خصوصی همکاری می‌کند تا دستگاه‌های اکسیژن را برای کشور‌هایی که به شدت به آن نیاز دارند، خریداری کند.

دکتر مایکل رایان افزود: این که میزان مرگ و میر بیمارانی که به دستگاه اکسیژن وصل شده اند، تا یک پنجم کاهش می‌یابد، اتفاق خوبی است، اما این به خودیِ خود یک راه حلِ کافی نیست و من معتقدم که ما می‌توانیم کار‌های به مراتب بیشتری در این حوزه انجام دهیم.