حملات لفظی مجدد ترامپ به معترضان به نژادپرستی

«دونالد ترامپ» بار دیگر معترضان ضد نژادپرستی در شهر «سیاتل» را که اقدام به ایجاد منطقه خودمختار کرده‌اند، مورد حملات لفظی خود قرار داد.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود این معترضان را «اراذل و اوباش» خوانده است.

در این پیام توییتری آمده است: چه موقعی اراذل و اوباش، غارتگران و آنارشیست‌ها منطقه به اصطلاح «خودمختار» در سیاتل را ترک خواهند کرد؟ دست به کار شوید!

معترضان به نژادپرستی در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» کنترل بخش‌هایی از محله کاپیتول هیل را در سیاتل که ورود نیرو‌های پلیس به آن ممنوع است، به دست گرفته‌اند.

تصاویر منتشر شده از محله کاپیتول هیل در مرکز شهر سیاتل نشان می‌دهد که گروهی از معترضان موانعی را اطراف این منطقه ایجاد و آن را «منطقه خودمختار کاپیتول هیل» نامگذاری کرده‌اند.

پیش از این شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

اقدام معترضان در سیاتل مبنی بر اعلام منطقه‌ای خودمختار خشم دونالد ترامپ را در پی داشته است و وی تهدیداتی را در این خصوص مطرح کرده است.

او پیش از این نیز تظاهرکنندگان را آنارشیست‌های زشت خواند و تهدید کرد نیرو‌های ارتش را برای متفرق کردن معترضان در این محله از سیاتل اعزام خواهد کرد.

حدود یک ماه از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، می‌گذرد و با این وجود تظاهرات ضد نژادپرستی که در پی قتل وی به راه افتاده، همچنان ادامه دارد.

پلیس و نیرو‌های امنیتی از بخش‌های مختلف برای سرکوب این اعتراضات وارد عمل شده و خشونت بسیاری را در جریان این تظاهرات به کار بستند.