مردم آمریکا حق ورود به اروپا را ندارند

اتحادیه اروپا به زودی ورود اکثر شهروندان آمریکایی را به داخل مرزهای این اتحادیه ممنوع خواهد کرد.

اخبار بین الملل-اتحادیه اروپا پس از بازگشایی مرز‌های خود در اول ژوئیه، ورود اکثر مسافران از آمریکا را ممنوع می‌کند.

مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گذشته در جلسه‌ای پشت در‌های بسته به بحث در خصوص ارائه مجوز ورود به کشور‌های مختلف پس از بازگشایی مرز‌ها پرداختند. بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اتحادیه اروپا فهرستی از کشور‌هایی که اجازه ورود به این منطقه را ندارند، ارائه کرد که نام آمریکا نیز در آن گنجانده شده است. آمریکا هم اینک در صدر لیست کشور‌های جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان است، به همین دلیل اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به این منطقه است.

نیویورک تایمز خاطر نشان کرد: ممنوعیت ورود شهروندان آمریکایی به اتحادیه اروپا می‌تواند ضربه‌ای به جایگاه و اعتبار جهانی آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ باشد. همچنین این اتحادیه دو لیست از کشور‌هایی که می‌توانند به کشور‌های اروپایی سفر کنند را تهیه کرده است. در این فهرست حتی کشور‌هایی همچون چین، کوبا و اوگاندا نیز می‌توانند به اروپا سفر کنند، ولی آمریکا در لیست ممنوعه قرار دارد. تصمیم اتحادیه اروپا در حالی اتخاذ شد که معاون رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از تشدید ابتلا به ویروس کرونا در شانزده ایالت این کشور خبر داد.

بازگشایی مرز‌های اتحادیه اروپا در اول ژوئیه پس از اعمال محدودیت‌های مسافرتی پس از شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد. تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین ۱۲۶ هزار و ۸۰۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.