دفاع«پنس» از عملکرد واشنگتن در مقابله با کرونا

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در حالی مدعی شده که این کشور در مقابله با کرونا پیشرفت قابل توجهی داشته که  در 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به این ویروس کشنده در ایالات متحده 40 هزار نفر گزارش شده  که بالاترین  رقم تاکنون بوده است.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «گاردین» مایک پنس معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که پس از اوج اولیه شیوع کرونا در این کشور اینک تعداد مبتلایان جدید به نصف کاهش یافته است. پنس  در ادامه مدعی شد با مداخله و درخواست از مردم آمریکا برای کاهش تردد که باعث شیوع کرونا می‌شود می‌توان تلفات را به 150 هزار تا 200 هزار تن کاهش دهیم.

این در حالی است که بر اساس مطالعات صورت گرفته در انگلیس ویروس کرونا ممکن است جان بین 1.5 میلیون تا 2 میلیون شهروند آمریکا را بگیرد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۵ هزار و ۳۹ نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته، شمار کلی مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به دو میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ولدو مینرز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده را دو میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۵۶ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۲۷ هزار و ۶۴۰ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۴۱۵ هزار و ۲۰۷ مورد ابتلا و ۳۱ هزار و ۴۲۱ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.