حذف نام رئیس‌جمهور نژادپرست آمریکا از سردر دانشگاه پرینستون

هم‌زمان با ادامه تظاهرات سراسری در محکومیت نژادپرستی و بی‌عدالتی در آمریکا ، مسئولین دانشگاه پرینستون نام یکی از رؤسای‌جمهور اسبق ایالات متحده را از سردر دانشکده سیاست عمومی حذف می‌کنند.

اخبار بین الملل-هیات امنای دانشگاه پرینستون با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نام وودرو ویلسون، بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور آمریکا، از سر در دانشکده سیاست عمومی و همچنین یک کالج مسکونی حذف می‌شود.

مسئولان این دانشگاه روز جمعه به تغییر نام دانشکده امور عمومی و بین‌الملل رای داده و در این بیانیه گفتند: «ما این گام فوق‌العاده را برداشتیم، زیرا باور داریم که تفکرات و سیاست‌های نژادپرستانه ویلسون، او را فرد نامناسبی برای قرار داشتن نامش بر دانشکده‌ای می‌کند که اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آن باید قویا به مبارزه با تمام اشکال نژادپرستی متعهد باشند.»

رئیس دانشگاه پرینستون نیز درباره وودرو ویلسون که از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱ میلادی رئیس‌جمهور آمریکا بود، گفت: «نژادپرستی ویلسون حتی برای استاندارد‌های زمان خودش نیز قابل ملاحظه و چشمگیر بود. او خدمات مدنی فدرال را بعد از اینکه برای دهه‌ها به یکپارچگی نژادی رسیده بود، از هم تفکیک کرد و آمریکا را در رسیدن به عدالت، به قهقرا برد.»