آمریکا می‌خواهد به دست خود عراقی‌ها به الحشد الشعبی ضربه بزند

نعیم العبودی که از نمایندگان ائتلاف فتح در مجلس عراق است، اعلام کرد: آمریکا تلاش می‌کند به دست برخی عناصر مزدور عراقی به بسیج مردمی عراق ( الحشد الشعبی ) که مانع اجرای طرح‌های واشنگتن است، ضربه بزند.

اخبار بین الملل-نعیم العبودی تأکید کرد می‌خواهند به دست عراقی‌ها به بسیج مردمی عراق ضربه بزنند. آمریکا معتقد است وجود بسیج مردمی در عراق، خنثی کننده واقعی هرگونه طرح خارجی در این کشور است. بسیج مردمی عراق و سازمان مبارزه با تروریسم به سازمان‌های دولتی عراق در مقابله با همه چالش‌ها حتی داعش کمک کردند به همین سبب خواستند بین سازمان مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی فتنه افکنی کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دو احتمال وجود دارد. یکی آنکه دولت عراق اطلاعاتی از طرف‌های عراقی دریافت کرده است که بر اساس آن می‌بایست به فرماندهان بسیج مردمی اطلاع می‌داد و درخواست می‌کرد افراد مورد نظر بازداشت شوند، ولی به مسئولان بسیج مردمی اطلاع رسانی نشده بود، اما اگر اطلاعات ارائه شده آمریکایی باشد، کاملا مشخص است که آمریکا خواسته است بسیج مردمی را به دست عراقی‌ها تعقیب کند و این اتفاق متأسفانه رخ داد.

نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق پنجشنبه هفته گذشته به یکی از تیپ‌های الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی عراق) حمله و تعدادی از نیرو‌های آن را دستگیر کردند.