تظاهرات چند هزار نفری علیه فساد نتانیاهو

بازداشت تعدادی از معترضان به سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث شد تعداد زیادی از ساکنان قدس اشغالی شامگاه شنبه مقابل اقامتگاه وی دست به تظاهرات بزنند.

اخبار بین الملل-تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) به اتهامات فساد نتانیاهو اعتراض کرده و خواستار آزادی معترضان بازداشتی شدند.

برخی رسانه ها شمار معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی را حدود ۳ هزار نفر تخمین زده‌اند. در بین تظاهرات‌کنندگان، «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و یک نماینده کنست نیز حضور داشتند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

این چندمین بار در ماه اخیر است که صهیونیست‌ها به دلایل مختلف - از پرونده‌های فساد و سوءاستفاده از قدرت گرفته تا طرح اشغال کرانه باختری - علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

چندی پیش نیز حدود هزار نفر از ساکنان تل‌آویو با تجمع در میدان رابین، علیه طرح نتانیاهو موسوم به «قانون ویروس کرونا» تظاهرات و آن را محکوم کردند.