تظاهرات ضد طرح اشغال کرانه باختری در فرانسه

شماری از سازمان‌های ضد رژیم صهیونیستی در فرانسه تظاهراتی را در مخالفت با طرح تجاوزکارانه الحاق کرانه باختری برگزار کردند.

اخبار بین الملل-اعتراضات به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری روز شنبه به صورت گسترده‌ای در پایتخت فرانسه برگزار شد. گروه‌های بسیاری از جمله شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی، فرانس بی دی اس و یورو فلسطین از جمله نهاد‌های سازمان دهنده این اعتراضات بودند.

افراد حاضر در این تظاهرات در همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها راهپیمایی گسترده‌ای را برگزار کردند. یکی از برگزارکنندگان این راهپیمایی گفت وعده کابینه نتانیاهو برای الحاق بخش بزرگی از سرزمین‌های فلسطین اشغالی با حمایت آمریکا و همدستی اتحادیه اروپا، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

سازمان سامیدون، که حامی همبستگی با زندانیان فلسطینی است، اعلام کرد ادعای الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری، بخشی از سرزمین فلسطینیان که ۵۳ سال در اشغال اسرائیل است، نشان از سرقت آشکار بخش دیگری از سرزمین فلسطین و موج جدید پاکسازی قومی دارد که استعمارگر اسرائیلی علیه مردم فلسطین اجرا می‌کند.

همچنین صد‌ها فلسطینی روز شنبه در مخالفت با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری رود اردن، زنجیره‌ای انسانی را در نوار غزه تشکیل دادند. شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی با مضمون «با یکپارچگی، طرح الحاق را شکست می‌دهیم»، «فلسطین از دریا تا رود از آن ماست» در دست داشتند.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، آغاز «گسترده‌ترین خیزش مردمی» در اعتراض به این طرح را خواستار شد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی تصمیم دارد بخش‌های وسیعی از کرانه باختری را به اشغال خود درآورد. این در حالی که این طرح با مخالفت‌هایی از سوی جامعه جهانی مواجه شده است.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است، ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.