رکورد آمار کرونا در هند و برزیل

دو کشور هند و برزیل بار دیگر در زمینه بیماری کرونا رکورد تازه‌ای ثبت و اعداد شگفت انگیزی اعلام کردند.

اخبار بین الملل-بنا بر اعلام مقامات بهداشت هند ، در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۹ هزار و ۹۰۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ شناسایی شده است که این در نوع خود بی‌سابقه است. با اضافه شدن این آمار به مبتلایان پیشین این کشور شمار کلی مبتلایان به ۵۲۸ هزار و ۸۵۹ نفر رسید که از میان آن‌ها ۱۶ هزار و ۹۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ایالت غربی ماهاراشاترا همچنان آلوده‌ترین ایالت هند به شمار می‌رود که در آن بیش از ۱۵۹ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. ایالت دهلی با بیش از ۸۰ هزار مبتلا در رده دوم قرار دارد.

دولت هند اعلام کرده است در برخی از ایالت‌های این کشور بار دیگر قرنطینه ۱۴ روزه اعمال خواهد کرد.

رکورد دیگری نیز در این مدت در آن طرف کره خاکی رقم خورد و مقامات بهداشت برزیل از مرگ بیش از ۱۱۰۰ بیمار کرونایی تنها در ۲۴ ساعت خبر دادند.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت برزیل ، در شبانه روز گذشته هزار و ۱۰۹ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داد‌ند. به این ترتیب شمار کل قربانیان کرونا در این کشور به ۵۷ هزار و ۷۰ نفر رسید. شمار مبتلایان جدیدی که روزانه در این کشور شناسایی می‌شود نیز تامل برانگیز است. در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ هزار و ۶۹۳ نفر مبتلای جدید شناسایی شد و آمار کل مبتلایان در این کشور به یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۶۷ نفر رسید.

منطقه سائوپائولو آلوده‌ترین منطقه در برزیل به شمار می‌رود که بیش از ۲۶۵ هزار نفر در آن به کرونا مبتلا شده‌اند و مرگ بیش از ۱۴ هزار نفر نیز در آنجا ثبت شده است.