نقشه ترامپ برای آینده کاخ سفید

دونالد ترامپ که پیش از این رئیس ستاد، دبیر مطبوعات، مدیر امور مقننه و مشاور سیاست داخلی خود را تغییر داده، اکنون مجددا تمایل دارد تا تغییرات جدیدی در کاخ سفید ایجاد کند. به گفته رسانه‌ها ۲ مشاور عالی اقتصادی ترامپ به‌زودی سمت خود را ترک خواهند کرد.

اخبار بین الملل- دونالد ترامپ تغییرات گسترده‌ای را در میان کارمندان کاخ سفید ایجاد کرده است، تغییرات مذکور عمدتا پس از استیضاح ناموفق او در پرونده «اوکراین گیت» ایجاد شد. تغییرات در میان افراد مهم در کاخ سفید با ورود مارک میدووس، رئیس جدید کارکنان سرعت بیشتری هم خواهد گرفت.

آمار افرادی که در دوران تنها یک رئیس‌جمهور مجبور به ترک کاخ سفید شدند، در دوران ترامپ رکوردزنی کرده است. یکی از دلایل مهم در ایجاد تغییرات گسترده نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر است. رقابت‌های انتخاباتی نیاز به تلاش گسترده اعضای کاخ سفید دارد و همین امر باعث شده تا ترامپ افراد جدیدی را به تیم خود اضافه کند.

این تغییرات در حالی صورت گرفته است که دولت ترامپ با همه‌گیری ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، این موضوع کار ترامپ برای انتخاب مجدد را شدیدا سخت کرده است. اعتراضات گسترده در آمریکا در محکومیت نژادپرستی نهادینه شده در این کشور هم محبوبیت ترامپ را به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش داده است. وی با توجه به موضوعات پیش‌آمده، اعتراف کرده که شکست در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو چندان ناممکن هم نیست.