انهدام خط لوله انتقال نفت سوریه توسط افراد مسلح ناشناس

افراد مسلح ناشناس خط لوله انتقال نفت خام از میدان نفتی "التنک" به خط "المالح " در حومه «دیرالزور» شرقی را منهدم کردند.

اخبار بین الملل-منابع محلی روز دوشنبه به روزنامه برخط " الوطن " سوریه گفتند که  افراد مسلح ناشناس، این خط انتقال نفت خام را با وسایل انفجاری منهدم کردند که باعث انفجار عظیم و آتش سوزی چند ساعته و متوقف شدن انتقال نفت شد. 

این منابع خاطرنشان کردند که پس از این عملیات خرابکارانه، گشتی‌های نیروهای اشغالگر چند ملیتی که از آن‌ها به عنوان ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن یاد می‌شود، به صحنه انفجار رسیدند و با همکاری نیروهای به اصطلاح " آسایش" وابسته به " ستیزه جویان دمکراتیک سوریه " ( قسد ) با ایجاد موانع جاده‌ای از همه شهروندان که در مجاورت انفجار قرار داشتند، بازجویی کردند. 

الوطن سوریه اضافه کرد: بیشتر میادین نفتی در شمال شرقی سوریه تحت کنترل ستیزه جویان گروه دمکراتیک سوریه و نیروهای اشغالگر آمریکایی که نفت سوریه را به سرقت می‌برد، قرار دارد. 

ساکنان شمال شرق سوریه بارها با برگزاری تظاهرات گسترده ضمن محکوم کردن حضور نیروهای خارجی، خواستار خروج اشغالگران و عوامل آن‌ها از این منطقه شده‌اند. 

خبر دیگر اینکه 2 فرد مسلح از ستیزه جویان "قسد" بر اثر انفجار  مواد منفجره در یک وسیله نقلیه نظامی که در نزدیکی ساختمان تحقیقات علمی در جنوب شهر " رقه " حرکت می‌کرد، کشته شدند.