روسیه اتهام‌زنی نیویورک‌تایمز به روسیه را رد کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، اعلام کرد گزارش‌های رسانه‌ای درباره دادن رشوه از سوی روسیه به نیرو‌های طالبان دروغ است. این سخنگو در ادامه به صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اشاره کرد که گفته بود مقامات اطلاعاتی این کشور به او گفته‌اند چنین گزارش‌هایی فاقد اعتبار است.

اخبار بین الملل-پسکوف در این خصوص گفت «اول از همه این ادعا‌ها کاملا نادرست است. دوم آنکه اگر نیرو‌های اطلاعاتی آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور پاسخگو باشند، به آن‌ها پیشنهاد می‌کنم روی اظهارات ترامپ که اخیرا درباره این گزارش اظهارنظر کرده است، تمرکز کنند.»

پسکوف در ادامه گفت: از این که یک رسانه‌ای که یک زمانی معتبر بود در سال‌های اخیر دست به انتشار شایعات زده است متاسف هستیم و این امر بر اعتبار و جایگاه این خبرگزاری تاثیر منفی گذاشته است.

این سخنگو در ادامه اضافه کرد «ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ هنوز درباره این موضوع با یکدیگر گفتگویی نداشته‌اند.»

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا چند روز پیش به نقل از چند منبع دولتی که نامشان را فاش نکرد گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه نیرو‌های روسیه برای ترور سربازان آمریکایی در افغانستان به طالبان رشوه پرداخت می‌کردند و نوشت گزارش این موضوع به ترامپ نیز رسیده است.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اظهارنظر‌هایی متفاوت ابتدا منکر دریافت چنین گزارش‌هایی شد و گفته بود کسی به او یا مایک پنس، معاونش، چیزی درباره این ادعا نگفته است. اما کمی بعد اظهار کرد نیرو‌های اطلاعاتی می‌گویند چنین گزارش‌هایی بی‌اعتبار هستند.

طالبان نیز گزارش نیویورک تایمز را رد کرد و منکر دریافت هرگونه وجه از سوی روسیه شد.