اتفاقی که برای سربازان آمریکایی در کره جنوبی افتاد

رسانه‌های کره جنوبی امروز گزارش دادند چندین سرباز آمریکایی که در این کشور مستقر هستند به کرونا مبتلا شده‌اند.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری دولتی یونهاپ، دستکم ۳۹ نفر از سربازان آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. به نوشته این خبرگزاری، افزایش میزان ابتلای نیرو‌های آمریکایی به دنبال ورود دو نیروی جدید به میان سایر سربازان آمریکا که در کره مستقر هستند صورت گرفته است. پس از ورود این دو نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است، میزان شیوع کرونا در میان سربازان آمریکا به شدت صعودی شده که تاکنون آزمایش ۳۹ نفر از آن‌ها به طور قطعی مثبت بوده است.

ارتش آمریکا از زمان جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ نیرو‌های خود را در این کشور مستقر کرده است و در حال حاضر ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در این کشور حضور دارد.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت کره جنوبی، امروز در این کشور ۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و مجموع مبتلایان آن را به ۱۲ هزار و ۷۵۷ نفر رسانده است. تاکنون ۲۸۲ نفر نیز در کره جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این کشور برای ممانعت از شیوع گسترده کرونا، در سوم ژانویه که این ویروس تازه در کره جنوبی شناسایی شده بود دست به انجام آزمایشات گسترده زد تا افراد مبتلا و یا ناقل را شناسایی کند و به این ترتیب در کنترل روند افزایش شیوع موفق عمل کرد.

تا به امروز کرونا در جهان بیش از ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده است و جان بیش از ۵۰۵ هزار را گرفته است. آمریکا با بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا و بیش از ۱۲۸ هزار قربانی در صدر کشور‌های آلوده به این ویروس قرار دارد.