ناپدید شدن ۲ زیردریایی ترکیه

هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) خبری درباره قطع ارتباط با زیردریایی ترکیه منتشر شد، پس از اینکه مصر و روسیه پارازیت ایجاد کردند. هنگامی که آنکارا زیردریایی دوم را برای یافتن زیردریایی نخست اعزام کرد، ارتباط با آن نیز قطع شد و هر دو زیردریایی سرگردان شدند.

اخبار بین الملل-رسانه‌های مغرض عربی خبری به نقل از توئیت شخصی یک پیمانکار نظامی خصوصی از جزایر باهاما منتشر کرد که از مفقود شدن این دو زیردریایی خبر داده بود. در همین حال عده‌ای از این خبر رسانه‌های عربی استقبال کردند؛ رسانه‌هایی که برخی کشور‌ها که اختلافات سیاسی با ترکیه دارند، آن‌ها را تامین مالی می‌کنند. رسانه‌های یاد شده این خبر را منتشر کردند و کاربران سعودی، اماراتی، مصری و لیبیایی که به داشتن موضع خصمانه با ملت و دولت ترکیه شهرت دارند، به طور گسترده به آن پرداختند.

آناتولی نوشت این در حالی است که خبر یاد شده بر مبنای موضع‌گیری منابع رسمی نیست و ادله محکمی درباره صحت آن وجود ندارد، زیرا منطقی نیست که ترکیه یک یا دو زیردریایی خود را از نزدیک به سه هفته قبل از دست بدهد و آن را اعلام نکند.

خبرگزاری آناتولی همچنین به نقل از کارشناسان اعلام کرد از نظر فنی به نظر می‌رسد احتمال ارسال پارازیت روی این زیردریایی‌ها بسیار ضعیف است، زیرا آن‌ها در اعماق دریا قرار دارند. ترکیه در همین حال از توانمندی‌های فنی پیشرفته‌ای در صنایع نظامی برخوردار است.