هشدار فلسطین به اسرائیل با شلیک ۲۰ موشک طی یک ساعت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در هشداری به رژیم صهیونیستی ۲۰ موشک به صورت متوالی و در عرض ۶۰ دقیقه به سمت دریا شلیک کرد.

اخبار بین الملل-رژیم صهیونیستی پیش‌تر اعلام کرده بود امروز (چهارشنبه/ اول ژوئیه) طرح اشغال اراضی کرانه باختری را اجرایی می‌کند.

به گفته خبرگزاری سما، مقاومت فلسطین بامداد امروز (چهارشنبه) ظرف یک ساعت و تا ساعت ۲:۳۰ بامداد، ۲۰ موشک به سمت دریا شلیک کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی در همین زمینه گفت: ۱۰ موشک در کمتر از ۳۰ دقیقه پیامی واضح برای ارتش اسرائیل است.

پایگاه صهیونیستی «حدشوت بتخون سدی» هم اعلام کرد: این اولین باری است که حماس این میزان از موشک را در این بازه زمانی شلیک می‌کند.

سخنگوی شاخه نظامی حماس «القسام» هفته گذشته اعلام کرد که اجرای طرح اشغال کرانه باختری را اعلام جنگ می‌داند و اینگونه به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود.

علی‌رغم مخالفت‌های شدید مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به عملیاتی شدن طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده اجرای این طرح را آغاز خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی می‌کوشد براساس طرح صلح دولت ترامپ موسوم به معامله قرن، ۳۰ درصد از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند. بر اساس طرح معامله قرن، قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و همچنین بخش عمده‌ای از کرانه باختری به انضمام اراضی اشغالی درخواهد آمد. این طرح با مخالفت گسترده اکثر طرف‌های بین‌المللی همراه بوده است. پیش از این قرار بود تا فرآیند الحاق کرانه باختری طی روز‌های آتی و در اول ژوئیه آغاز شود که ظاهرا عقب‌نشینی مقطعی تل‌آویو آغاز این اشغالگری را هم به تاخیر انداخته است.