بازداشت معترضان به نژادپرستی در سیاتل آمریکا

در جریان اعتراضات امروز در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا ، با اعلام شهردار این شهر برای عمل به دستورالعمل اجرایی برای تخلیه منطقه خودمختار در این شهر پلیس این شهر ۱۰ معترض را دستگیر کرده است.

اخبار بین الملل-پلیس شهر سیاتل در توئیتر خود با بیان آنکه مأموران پلیس در شهر سیاتل صبح امروز، چهارشنبه برای اجرای دستور‌العمل شهردار این شهر برای تخلیه این ناحیه، وارد جمعیت معترضان شده‌اند، نوشت: ««پلیس در صحنه اعتراضات دستور پراکندگی به معترضان داده است. مأموران پلیس تاکنون ۱۰ نفر را دستگیر کرده‌اند، اما کسانی که به دنبال خروج از این ناحیه هستند، همچنان می‌توانند این کار را از سمت جنوب انجام دهند.»

پلیس این شهر همچنین اعلام کرد که یک گروه مسلح به مأموران پلیس نزدیک شده است و همچنین هشدار داد کسانی که در این ناحیه بمانند، دستگیر خواهند شد.

برخی از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده‌اند برخی معترضان آمریکایی، اول ماه ژوئن (۱۲ خرداد) بخش کوچکی از شهر سیاتل را اشغال کرده و آن را «منطقه خودمختار» نامیدند.

همچنین  جنبشی به نام «کاپیتول‌هیل را آزاد کنید» که این منطقه را خودمختار اعلام کرده فهرستی شامل ۳۰ مطالبه برای لغو خودمختاری منتشر کرده است. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین از رسانه‌ها و سیاست‌مداران دموکرات این کشور به خاطر انفعال در برابر تصرف بخش‌هایی از این شهر انتقاد کرده است.