آماده باش 600 وکیل برای مقابله با تقلب انتخاباتی احتمالی ترامپ

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش‌روی آمریکا اعلام کرد حزب او گروهی متشکل از ۶۰۰ وکیل و هزاران نفر دیگر را برای مقابله با « تقلب » احتمالی در انتخابات ماه نوامبر آماده می‌کند.

اخبار بین الملل-بایدن در تماسی ویدئوکنفرانسی با حامیان مالی کارزار انتخاباتی‌اش گفت: ما ۶۰۰ وکیل و گروهی از مردم را از سراسر کشور گرد هم می‌آوریم تا به همه ایالت‌ها برای بررسی احتمال وقوع تقلب سر بزنند.

او در ادامه گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر برای این کار داوطلب شده‌اند. اکنون روند سر زدن به ایالت‌ها برای آموزش این افراد به منظور حضور در محل رای‌گیری در حال انجام است.

یکی از مشاوران سیاسی و وکیل ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ، بایدن را به دروغگویی و القای ترس متهم کرد و گفت دموکرات‌ها می‌کوشند «به طور اساسی» انتخابات را دستخوش تغییر کنند. اشاره او به حمایت حزب دموکرات از رای‌گیری گسترده از طریق پست الکترونیک است. جمهوری‌خواهان مدعی هستند این نوع رای‌گیری و تغییرات دیگری که از سوی دموکرات‌ها پیشنهاد شده، احتمال تقلب را بالا می‌برد.

«جاستین کلارک» در بیانیه‌ای ضمن مطرح کردن این ادعا که رئیس‌جمهور آمریکا به انتخابات عادلانه و آزادانه متعهد است، اعلام کرد: آن‌ها (دموکرات‌ها) در حال وارد کردن هرج‌ومرج و سردرگمی در روند انتخاباتی ما هستند زیرا این تنها راهی است که می‌توانند از طریق آن پیروز شوند.

نگرانی‌ها در آمریکا از احتمال امتناع «دونالد ترامپ» از کناره‌گیری از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شدت گرفته است. این نگرانی‌ها در پرتو شواهد روزافزونی که نشان می‌دهند تنها دغدغه ترامپ در تصمیم‌گیری‌ها، مخالفت‌ها و موافقت‌هایش، حفظ وجهه شخصی است، قوت گرفته‌اند.

جو بایدن پیش از این گفته بود چنانچه ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد، ارتش او را از کاخ سفید خارج خواهد کرد. روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی» در همین راستا با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت، اکثریت مردم آمریکا مناقشه در نتیجه انتخابات را نامناسب می‌دانند. 

«یواس‌ای‌تودی» نوشت ترامپ در روزهای گذشته با توجه به قصد اکثر ایالت‌ها برای برگزاری انتخابات به صورت ایمیلی  شائبه احتمال تخلف در انتخابات را مطرح کرده است. ترامپ در توئیتی، این روش رأی‌گیری را «فاسدترین نوع انتخابات در تاریخ آمریکا» توصیف کرد.

در حال حاضر نظرسنجی‌ها حاکی از برتری دورقمی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، طبق نتایج نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «نیویورک تایمز» و دانشکده «سی‌یِنا»، ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان حامی بایدن و ۳۶ درصد حامی ترامپ بودند. همچنین از میان رأی‌دهندگان فاقد جهت‌گیری حزبی، ۴۷ درصد در خصوص رأی ‌دادن به بایدن اعلام تمایل کرده و ۲۹ درصد نسبت به ترامپ ابراز تمایل کردند.