کانادا در نشست مشترک آمریکا و مکزیک شرکت نخواهد کرد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا ، در تازه‌ترین بیانیه خود هشدار داد به دلیل شیوع ویروس کرونا و تهدید‌های دولت ترامپ بر اعمال تعرفه‌های تجاری، در نشست هفته آینده واشنگتن که با حضور دونالد ترامپ و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک ، برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد. این نشست با نام توافق ایالات متحده-مکزیک-کانادا (USMCA) شناخته می‌شود.

اخبار بین الملل-ترودو امروز، در کنفرانسی خبری تاکید کرد: «دولت کانادا همچنان در حال تماس و ارتباط با مقامات آمریکا درباره نشست ۸ و ۹ جولای (۱۸ و ۱۹ تیرماه) در واشنگتن است.

صحبت‌های ترودو از این رو مطرح شده است که آمریکا فشار زیادی بر کانادا بخاطر اعمال سهمیه صادرات آلومینیوم وارد می‌کند و اعلام کرده تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر صادرات آلومینیوم کانادا وضع خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا اظهار داشت: «ما واقعا نگران مساله اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد از سوی آمریکا هستیم همچنین وضعیت بهداشت و سلامت و واقعیت‌های مربوط به ویروس کرونا نیز ما را مضطرب می‌کند.»

«رابر لایتهایزر» نماینده تجاری آمریکا، نیز ماه گذشته در اظهاراتش در کمیته دارایی مجلس سنای این کشور گفته بود واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا و مکزیک با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است.

ترودو در این باره نیز افزود: «اعمال تعرفه‌های صادراتی علیه کانادا در نهایت به ضرر صنعتگران آمریکایی خواهد بود.»