ترامپ بازهم بی‌کفایتی‌اش در کنترل کرونا را به گردن پکن انداخت

 با وجود درگیری‌های متعدد در بسیاری از شهرهای آمریکا و ادامه تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا و نژادپرستی سیستماتیک در این کشور،  دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا مجدداََ به معترضان توهین کرد و آن‌ها را چپ‌های افراطی خواند.

اخبار بین الملل - ترامپ در سخنرانی خود در مراسم روز موسوم به استقلال آمریکا در چهارم جولای، مدعی شد: «ما اکنون در روند شکست دادن چپ‌های افراطی، مارکسیست‌ها، آشوب‌طلبان و غارتگران هستیم.»

ترامپ با قهرمان توصیف کردن چهره‌های سیاسی نژادپرست و سردمدار برده‌داری در تاریخ آمریکا، گفت: «هرگز به اراذل و اوباش خشمگین اجازه نمی‌دهیم مجسمه‌های ما را تخریب و تاریخ ما را پاک کنند. گذشته‌ی ما، باری بر دوش ما نیست که آن را پس بزنیم. ما قهرمانان خود را دور نمی‌اندازیم، بلکه به آن‌ها افتخار می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر سعی کرد ناتوانی دولت آمریکا و بی‌کفایتی‌اش در کنترل بحران کرونا در این کشور را به گردن پکن بیندازد و چین را در همه‌گیری ویروس کرونا مقصر نشان دهد.

ترامپ با متهم کردن دوباره دولت چین در موضوع شیوع ویروس کرونا گفت: «ما از ویروسی آسیب دیدیم، که از چین آمد. مخفی‌کاری، فریب‌کاری و لاپوشانی چین باعث انتشار ویروس در سراسر جهان شد. چین باید کاملا پاسخگوی این همه‌گیری باشد.»

این در حالی است که بر اساس آخرین آمار در سایت ورلد میتر تاکنون در آمریکا حدود ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۳۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.