جان باختن یکی از معترضان به نژادپرستی در سیاتل

یکی از معترضان به نژادپرستی که روز گذشته در تظاهرات شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا از سوی یک خودرو زیر گرفته شده بود، امروز جان باخت.

اخبار بین الملل - این فرد که زنی ۲۴ ساله است روز گذشته به همراه یک زن ۳۲ ساله دیگر در تظاهرات ضد نژادپرستی شهر سیاتل که در آن بزرگراهی را مسدود ساخته بودند حضور داشت و یک خودروی شخصی به سوی آن‌ها حمله‌ور شد و آن‌ها را زیر گرفت. این زن ۲۴ ساله به دلیل شدت جراحات وارده امروز جان خود را از دست داد.

سخنگوی پلیس سیاتل در این خصوص گفت: «سامر تیلور شب گذشته به وقت محلی در مرکز پزشکی هاربورویو درگذشت.»

به گفته این سخنگو، حال مصدوم دیگر این حادثه نیز که در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد وخیم گزارش شده است.

بنا به گزارش پلیس یک مرد ۲۷ ساله به نام داویت کلت از سیاتل خودروی خود را در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر به سوی انبوه جمعیت که در بزرگراه ال-۵ تجمع یافته بودند برد و این دو زن را زیر گرفت. راننده پس از این برخورد به سرعت از صحنه فرار کرد، اما با تلاش یکی از تظاهرکنندگان و تعقیب او متوقف شد.

راننده در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و هنوز اطلاعاتی از انگیزه‌اش در دست نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

از حدود دو هفته پیش و پس از مرگ جورج فلوید ، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست، معترضان به نژادپرستی گسترده در سیستم اداره کشور آمریکا، بخش‌هایی از شهر سیاتل را به تصرف خود درآوردند و اعلام خودمختاری کردند.

به دنبال این اقدام، پلیس این شهر در پیام توئیتری به معترضان هشدار داد برای تخلیه این منطقه از صبح چهارشنبه گذشته وارد جمعیت معترض خواهد شد. صبح چهارشنبه، پلیس سیاتل ناحیه متعلق به خود را که معترضان آن را اشغال کرده بودند پس گرفت و دست کم ۳۱ نفر را دستگیر کرد.

بر اساس آمار و ارقامی که «جِنی دورکان»، شهردار سیاتل منتشر کرده، این شهر به دلیل خشونت و نابسامانی به وجود آمده در منطقه تحت کنترل معترضان، شاهد افزایش ۵۲۵ درصدی جرائم بوده است.