ساخت‌وسازهای نظامی آمریکا در یک جزیره مرموز برای تقابل با پکن+ عکس

در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و چین بر سر مسائل مختلف از قبیل کشتیرانی در دریای چین جنوبی، هنگ‌کنگ و دیگر مسائل استراتژیک ادامه دارد، رسانه آمریکایی از شدت گرفتن ساخت‌وسازهای واشنگتن در یک جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام و ساخت یک پایگاه نظامی جایگزین برای تاسیسات نظامی آمریکا در جزیره گوام خبر داد.

اخبار بین الملل- وبگاه آمریکا یی «درایو» در گزارش خود تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه نظامی آمریکا مستقر در جزیره ویک واقع در شمال اقیانوس آرام منتشر کرده و نوشته که تشدید ساخت و سازها در این پایگاه با هدف تدارک به منظور مقابله با چین در اقیانوس آرام انجام می‌شود.

این رسانه آمریکایی در گزارش بخش موسوم به «وار زون» خود، پایگاه مرموز و محرمانه مستقر در این جزیره را «پایگاه دورافتاده‌ی آمریکا در قلب اقیانوس آرام» توصیف کرده است.

در گزارش آمده است: «گسترش بسیار زیاد میدان هوایی و فرودگاه (جزیره ویک) از اولیا سال جاری میلادی آغاز شد و همین امروز هم این ساخت و سازهایش ادامه دارد».

این وبگاه در گزارش خود تصاویر ماهواره‌ای از ساخت و سازها در پایگاه جزیره ویک به ویژه در قسمت مربوط به میدان‌ هوایی و فرودگاهش منتشر کرد.  

«تایلر روگووی» نویسنده و دبیر بخش «وار زون» وبگاه درایو در توصیفی درباره پایگاه نظامی واشنگتن در جزیره و یک از نقش مهم این پایگاه در درگیری نظامی احتمالی آمریکا با چین خبر داد کرد.

به گفته او، این پایگاه یک پایگاه کلیدی «ذخیره و جایگزین» آمریکا در جنگ با چین است چرا که «تقریبا با قطعیت» می‌توان گفت (در صورت بروز جنگ بین دو کشور) فعالیت‌های پایگاه آمریکا مستقر در جزیره گوآم دچار اختلال خواهد شد.

رسانه‌ای شدن تدارک واشنگتن برای تجهیز یک پایگاه نظامی ذخیره برای پایگاه نظامی خودش در جزیره گوام در حالی انجام شده که پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که تاسیسات حیاتی آمریکا در گوام در تیررس موشک‌های چین است.

از سوی دیگر مقامات پنتاگون هم اخیرا هشدار داده‌اند در هرگونه نبرد محتمل بین نیروهای ایالات متحده و چین در اقیانوس آرام، ارتش آمریکا بازنده است.