اعتراض بغداد به درج عراق در فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم»

وزارت خارجه عراق، امروز (چهارشنبه - 8 ژوئیه)  به درج نام این کشور در فهرست کشورهای پرخطر در « پولشویی و تامین مالی تروریسم » اعتراض کرد.

اخبار بین الملل-«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در نامه‌ای به همتایان اروپایی خود، خواست تا مصوبه کمیساریای اتحادیه اروپا مبنی بر درج نام عراق را از فهرست کشورهای پرخطر در پولشویی و تامین مالی تروریسم را رد کنند.

وی افزود: وزیر خارجه عراق به همتایان خود در این نامه تاکید کرد که طی سالهای اخیر، قوانین و اقدامات مهمی با هدف مبارزه با پولشویی و تامین تروریسم و کاهش خطرات مرتبط با آن  اجرایی و انجام شده است.

پیش‌تر نیز در گزارش گروه ویژه اقدام مالی (FATA) آمده بود که عراق قوانین مالی بین المللی ضد تروریسم را قویا اجرا کرده است.

نزدیک به یک سال پیش بود که بانک مرکزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی رسما بغداد را از لیست سیاه پیگیری خود خارج کرده و دلیل آن،  پیشرفت و دستاورد بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این کشور در زمینه مقابله با پولشویی است.