آزادی ۸ هزار زندانی کالیفرنیا در بحران کرونا

با ادامه سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ، مقامات ایالت کالیفرنیا در صدد برآمدند تا ۸ هزار زندانی در این ایالت را به منظور مقابله با شیوع بیشتر این بیماری آزاد کنند.

اخبار بین الملل-با توجه به اینکه زندان‌های آمریکا به یکی از کانون‌های اصلی این بیماری تبدیل شده، مقامات ایالت کالیفرنیا به فکر آزاد کردن برخی زندانیان در راستای کنترل و مهار بیماری کرونا برآمدند.

مدیر زندان‌های کالیفرنیا در این خصوص گفت: تا پایان اوت (شهریور) در نظر داریم ۸ هزار زندانی را آزاد کنیم. این تصمیم به منظور حفظ سلامت زندانیان و پرسنل ما گرفته می‌شود. بنا به گفته مقامات کالیفرنیا، این آزادی شامل حال زندانیانی می‌شود که یک سال یا کمتر از زمان محکومیت آن‌ها باقی مانده است.

شبکه سی‌ان‌ان به تازگی گزارش داد در ماه‌های گذشته زندان‌های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و شرایط بد به کانون شیوع کرونا در این کشور تبدیل شده است. به تازگی در زندانی به نام «سان کوئنتین» در جنوب سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا، ۷ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند. گفته می‌شود این زندان بیش از نیمی از کرونایی‌های زندان‌های این ایالت را در خود جای داده است.

همچنین شهروندان و مقامات فرماندار کالیفرنیا را برای آزادی زندانیان به منظور در امان ماندن آن‌ها از ابتلا به کرونا تحت فشار گذاشته‌اند. به همین منظور چندین وکیل و قانون‌گذار روز پنجشنبه با تجمع مقابل این زندان خواستار آزادی زندانیان آسیب‌پذیر و مسن شدند. به گفته شبکه سی‌ان‌ان، زندان‌های آمریکا مشکل تهویه نامناسب دارند و این می‌تواند به بحران کرونا در آن‌ها با توجه به یافته‌های جدید سازمان جهانی بهداشت دامن بزند.

منحنی ابتلا به ویروس کرونا این روز‌ها شیب تند صعودی را در پیش گرفته و در چند روز اخیر رکورد‌های بی سابقه‌ای را به جا گذاشته است. بر همین اساس روز جمعه ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به ثبت رسید که ۱۱ هزار مورد آن به تنهایی مربوط به ایالت فلوریدا بود.