هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا

سازمان جهانی بهداشت شامگاه جمعه از افزایش روز افزون شیوع کرونا در کشورهای مختلف خبر داد و اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸ هزار و ۱۰۲ نفر در جهان به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

اخبار بین الملل-سازمان جهانی بهداشت افزود که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده‌است. 

پیش از این سازمان جهانی بهداشت گزارش داد ، رکورد روزانه شمار مبتلایان کرونا در جهان در چهارم جولای (۱۴ تیر) با ۲۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر به ثبت رسیده بود. شمار مرگ و میر همچنان در پنج هزار نفر ثابت مانده است. 

دکتر تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت  به رغم افزایش شمار مبتلایان در پیامی توییتری نوشت: نمونه‌های زیادی از سراسر جهان وجود دارد که نشان می‌دهد اگرچه شیوع ویروس کرونا بسیار شدید باشد اما بازهم با کنترل می‌توان آن را به عقب بازگرداند. 

به نوشته وی ، تنها با اقدام تهاجمی همراه با وحدت ملی و همبستگی جهانی می‌توان ویروس همه گیری کرونا را کنار زد. 

براساس داده‌های سایت رسمی ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، تا کنون شمار نهایی مبتلایان در سطح جهانی به ۱۲ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۳۴ نفر و تعداد مرگ و میر نیز به ۵۶۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است. 

شمار بهبودیافتگان نیز در جهان به هفت میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۱۷ نفر رسیده است.