سناتور مورفی: جمهوری‌خواهان دموکراسی را فدای ترامپ می‌کنند

سناتور کریس مورفی از حزب جمهوری‌خواه در کنگره ایالات متحده آمریکا برای زیر پا گذاشتن دموکراسی برای حمایت از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- سناتور مورفی در پیامی در حساب توییتر خود نوشت: جمهوری‌خواهان به دموکراسی اهمیتی نمی‌دهند. آن‌ها مایلند در خدمت همیشگی به رهبر خارج از کنترل حزب خود آن (دموکراسی) را فدا کنند.

مداخله دونالد ترامپ در اجرای حکم راجر استون، مشاور و دوست قدیمی خود، با محکومیت شدید از سوی دموکرات‌های آمریکا همراه شد. الیزابت وارن، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در پیامی توییتری در واکنش به این اقدام ترامپ نوشت دونالد ترامپ حاکمیت قانون را زیر پا گذاشته و دموکراسی ما را به سخره گرفته است. او واقعا فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ است.

کاخ سفید در حالی که دوست ترامپ به دلیل ارتکاب جرائم مختلف از جمله دروغ‌گویی به کنگره و مانع‌تراشی در روند تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به تحمل این حبس محکوم شده بود، این مجازات را غیرعادلانه و استون را قربانی ماجرای قلابی روسیه توصیف کرد که ساخته و پرداخته سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌جمهوری ترامپ بوده است.

دادگاهی در آمریکا روز ۱ اسفندماه سال ۹۸ مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخته و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرد.