نگرانی انگلیسی ها از احتمال حمله سایبری گسترده چین

رسانه‌های انگلیس از نگرانی مقامات این کشور درباره احتمال یک حمله سایبری گسترده که از سوی چین حمایت می‌شود، خبر دادند.

اخبار بین الملل - روزنامه دیلی میل به نقل از منابع ارشد ناشناس نوشت هکر‌هایی که مورد حمایت چین هستند ممکن است حمله به اصطلاح «سایبر ۱۱/۹» را علیه انگلیس عملی کنند.

این منابع به نگرانی‌های کابینه دولت از یک «توفان کامل» در روابط دیپلماتیک میان پکن و لندن که ناشی از موضوعاتی، چون اوضاع هنگ کنگ، هوآوی و شیوع ویروس کرونا است اشاره کردند و گفتند ممکن است این مسائل منجر به وقوع یک حمله سایبری بزرگ شود.

یکی از این منابع در این خصوص گفت: «بدیهی است که تمامی ریسک‌ها در نظر گرفته می‌شود. هوآوی یک تهدید است و عمل نکردن به آن باعث به خطر افتادن امنیت ملی می‌شود. هر اقدامی به هر حال عواقبی دارد و نمی‌توان از عواقب آن کم کرد.»

به گفته این منابع، در بدترین حالت حمله سایبری، هکر‌ها ممکن است به شبکه‌های رایانه‌ای انگلیس صدمه بزند و منجر به قطعی خطوط تلفن و برق در بیمارستان‌ها و مشاغل شود.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزیر امنیت انگلیس روز گذشته با اشاره به اینکه «اکنون زمان افزایش تنش‌ها» است از دولت خواست که «نسبت به خطرات حمله سایبری از طرف کشور‌های متخاصم هوشیار باشد و بر همین اساس آمادگی پیدا کند.» او گفت: «زیرساخت‌های مهم ملی این کشور باید آماده و قادر به دفع هرگونه حمله باشد.»

همچنین هفته گذشته روزنامه تلگراف گزارش داد بوریس جانسون قرار است امسال استفاده از فن‌آوری شرکت هوآوی را در توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه انگلیس کنار بگذارد.