شکایت ۱۷ ایالت آمریکا از ترامپ

 ۱۷ ایالت به علاوه منطقه کلمبیا روز دوشنبه شکایتی علیه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا تنظیم کردند.

اخبار بین الملل-این درخواست برای توقف یک قانون فدرال جدید است که بر اساس آن اگر دانشجویان خارجی در ترم تابستانی به طور کلی در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، روادید اقامت آن‌ها در آمریکا لغو می‌شود. در این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای ماساچوست تنظیم شد، ۱۸ دادستان کل اقدام دولت فدرال را «در اخراج دانشجویان خارجی در میانه همه گیری ویروس کرونا بی رحمانه، پوچ و غیرقانونی» نامیدند.

دادستان‌های کلی که این شکایت را تنظیم کرده اند به دنبال دستوری هستند که باعث اجرایی نشدن این حکم می‌شود. مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست با انتشار بیانیه‌ای درباره تنظیم این شکایت گفت: «دولت ترامپ حتی تلاش نکرده است اساس این حکم بی معنی را توضیح دهد، حکمی که دانشگاه‌ها را مجبور می‌کند بین حفظ دانشجویان بین المللی خود و محافظت از بهداشت و ایمنی محیط‌های دانشگاهی یک مورد را انتخاب کنند.»

موسسات ایالتی و آموزشی این حکم را به عنوان اهرم فشاری علیه دانشگاه‌ها و کالج‌ها عنوان کرده اند تا کلاس‌های حضوری شان را در طول همه گیری ویروس کرونا بازگشایی کنند. این در حالی است که روند مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت‌های سراسر آمریکا افزایش یافته است.

تاکنون بیش از ۳ میلیون و  ۳۶۷  هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۳۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.